Předala jsem příbory dětičkám do kojeňáku

08.10.2014 20:39

Na začátku této "novinky" bych se zde ráda svěřila, že s charitkou končím.

Mohu jen konstatovat, že mi ty roky, které jsem do kojeňáku jezdila, daly mnohé. Naučila jsem se v lidech vidět především to dobré. V poslední době mě ale pár lidiček otrávilo natolik, že jsem se rozhodla věnovat svůj čas svým dětem. A lidé v kojeňáku s tím opravdu nemají co k dočinění.

Dnes jsem s Honzíkem strávila nádherné odpoledne v zahradě ústavu. Mezi dětmi, které byly na zahradě se svými rodiči anebo tetami. Potkali jsme tam velice nesourodé dvojice s kočárky a koukali na prcky, kteří si hráli v mokré trávě jen v ponožkách. V tu chvíli jsem si  uvědomila, jak moc důležitý je tento domov (nebo spíše ústav) pro malé dětičky. To, co by možná nikdy nedostaly ve svých rodinách, tu mají plnými doušky. Ve svých odděleních se o ně pečlivě starají sestřičky, narozdíl od rodičů... Někteří rodiče se fakt snaží, ale na obvyklou péči o dítě snad ani nemohou dosáhnout vlivem svých predispozic.

V trávě jsme posbírali pár jablek na domácí štrůdl a popovídali si s paní Kasíkovou, což je sestřička s andělským úsměvem. Zrovna se uvolnila z dobrovolnického dne, když zaměstnanci Tesca skončili s pomocí na zahradě. Lidé uklidili nářadí a už mávali od brány. Napadlo mě, že je fajn, že pomoci může vlastně každý..Hrabali listí na zahradě. Zahrada je obrovská, plná stromů a listí se samo neuklidí. A kontrola z hygieny se prý ráda zajde podívat, zda-li je uklizeno i na zahradě.

Sestřička se ptala, copak provádíme :,) Dozvěděla se tak, že jsme přivezli nádherných 40 sad dětských příborů. Jásala stejně jako ta sestřička, která je ode mne přebírala. Připomněla jsem, že jsem před dvěma týdny přivezla 32 sad talířů plus obrovský dort. A teď už mají opět v lednici pro dětičky dort, protože Monika Trnková tu byla hodinu přede mnou a přivezla dort.

 

Obraz "Balónky pro kojeňák" a z jeho zisku zakoupené příbory )

 

Obraz "Balónky pro kojeňák" vydělal 3.120 Kč.

Stačilo to přesně na 40 sad dětských příborů :,)