Žijeme si v relativním blahobytu

05.07.2013 20:40

...našla jsem svoji starší myšlenku. Stále si za ní stojím :,) ...a proto ji vkládám i do blogu.

 

Včera jakási paní v televizi na čt2 řekla: "…Mám střechu nad hlavou a spát nechodím hladová. Jsem šťastná a líbí se mi tu..". Moc se mi líbil ten její spokojený výraz.

 
Byla to krajanka, která žije v Rumunsku v Banátu. Bydlí ve vesnici, kde se zastavil čas. Místo upravených asfaltek je mezi skromnými domky rozježděná a teď zrovna blátivá cesta. Lidé tu neřeší módu ani poslední výdobytky techniky. Vysoká nezaměstnanost vyhnala hodně lidí do města. Ti, co tu zůstali, nenaříkají. Chodí pást svoje kozy nebo ovce za vesnici. Obdělávají svá pole. Starají se o své domácnosti. A ti, co se odstěhovali za prací a lepším životem, se vracejí alespoň na skok, protože se jim po tom těžkém (a tolik přirozeném) životě stýská.
 
Já sedím ve svém obýváku, na klíně mám noťas a občas juknu na plazmovku. Mí kluci mi zrovna zapojují novou lednici. Na zítřejší oběd mám naložené kuřecí paličky v marinádě z bílého jogurtu. Odpoledne zavezu děti na očkování. Moje děti mají své mobilní telefony, své počítače a docházejí na své oblíbené kroužky. Často myslím na to, že se máme dobře. Neměnila bych. Jsem šťastná za to, kdy, komu a kde jsem se narodila.
 
Vytvořila jsem webové stránky na pomoc opuštěným dětem. Zrovna teď pořádám sbírku pro kojenecký ústav. Celé prázdniny lobbuji za dary pro malé děti. Scházejí se mi plenky, vlhčené ubrousky i knížky, hračky… Myslím, že uprostřed měsíce září, "to" spočítám, nafotím a odvezu. Zítra, jak pojedu na očkování k pediatričce, mám připravené plakátky ke sbírce. Mojí hlavní myšlenkou je osvěta rodičů. Chci zvýšit povědomí o místních dětských domovech a ústavech, které budou rády za pomoc ze stran rodičů. Vzhledem ke zvyšujícímu se státnímu dluhu, snižujícím se dotacím … V době, kdy se ruší oddělení v kojeňáku, protože nejsou peníze na udržení provozu.
 
Žijeme si v relativním blahobytu. Poznáme to i podle toho, že máme v sobě sílu pomáhat slabším.
 
Není umění se dívat, jak se má někdo líp.
Je důležité se umět otočit za sebe a vidět, že se má někdo hůř!
 
Tichá pošta
 
p.s. zrovna mi cinkla smska v mobilu. Prosba o dárcovskou dmsku pro hladovějící v Somálsku. Tak já se jdu věnovat mobilu….. Na shledanou :,)